SnadnéFinance.cz

SnadnéFinance.cz

finanční informační portál

Je lepší vydat tiskovou zprávu, nebo se s novináři setkat takříkajíc tváří v tvář? Výhodou tiskové konference je, že ze sdělení „vymáčknete“ mnohem více než prostřednictvím psaného textu. Uspořádat tiskovku je vhodné, pokud chcete sdělit něco opravdu zásadního či významného, informovat o zahájení či ukončení projektu, reagovat na určitou situaci, případně představit zajímavé hosty. Klíčem k úspěchu je vhodně zvolené místo a perfektní načasování.

Jak uvědomit novináře

Novináři se o vaší tiskové konferenci dozví na základě oznámení s informacemi o místu, čase, tématu, mluvčích a dalších důležitých údajích. Pozvánka musí být maximálně věcná a bez zbytečné omáčky. Kromě ČTK můžete (a měli byste) poslat pozvání všem novinářům, pro které je téma konference atraktivní.

Tisková konference

Mezním termínem pro oznámení je pátek předcházejícího týdne, protože právě v tento den připravuje Česká tisková agentura plán akcí na další týden. Pokud o tiskovce informujete ještě o něco dříve, rozhodně neuděláte chybu.

Kde a kdy tiskovou konferenci uspořádat?

Ideální je samozřejmě konference v Praze nebo v jiném větším městě. Začátek akce by neměl být dříve než v osm hodin ráno, ale ne později než v jedenáct dopoledne. Chcete-li si zajistit co možná největší účast, uspořádejte tiskovku v úterý, ve středu nebo ve čtvrtek. Pondělky se nesou v duchu redakčních porad a v pátky si někteří novináři s oblibou berou volno.

Co se týče místa konání, mělo by do jisté míry reflektovat téma. Novináři mají v oblibě zajímavá místa, ale přesto je hotel pro pořádání konferencí lepší volbou, protože disponuje dostatečnou kapacitou a potřebnou technikou. Vhod vám mohou přijít také cateringové a další služby.

Konferenční sál

Chcete-li na novináře zapůsobit, uspořádejte tiskovou konferenci na úrovni. Příhodným místem je například čtyřhvězdičkový hotel Belvedere.


Napsat komentář

(*) = povinné pole

(číslicí) (*)