Je lepší vydat tiskovou zprávu, nebo se s novináři setkat takříkajíc tváří v tvář? Výhodou tiskové konference je, že ze sdělení „vymáčknete“ mnohem více než prostřednictvím psaného textu. Uspořádat tiskovku je vhodné, pokud chcete sdělit něco opravdu zásadního či významného, informovat o zahájení či ukončení projektu, reagovat na určitou situaci, případně představit zajímavé hosty. Klíčem k úspěchu je vhodně zvolené místo a perfektní načasování.
Jak uvědomit novináře
Novináři se o vaší tiskové konferenci dozví na základě oznámení s informacemi o místu, čase, tématu, mluvčích a dalších důležitých údajích. Pozvánka musí být maximálně věcná a bez zbytečné omáčky. Kromě ČTK můžete (a měli byste) poslat pozvání všem novinářům, pro které je téma konference atraktivní.
Mezním termínem pro oznámení je pátek předcházejícího týdne, protože právě v tento den připravuje Česká tisková agentura plán akcí na další týden. Pokud o tiskovce informujete ještě o něco dříve, rozhodně neuděláte chybu.
Kde a kdy tiskovou konferenci uspořádat?
Ideální je samozřejmě konference v Praze nebo v jiném větším městě. Začátek akce by neměl být dříve než v osm hodin ráno, ale ne později než v jedenáct dopoledne. Chcete-li si zajistit co možná největší účast, uspořádejte tiskovku v úterý, ve středu nebo ve čtvrtek. Pondělky se nesou v duchu redakčních porad a v pátky si někteří novináři s oblibou berou volno.
Co se týče místa konání, mělo by do jisté míry reflektovat téma. Novináři mají v oblibě zajímavá místa, ale přesto je hotel pro pořádání konferencí lepší volbou, protože disponuje dostatečnou kapacitou a potřebnou technikou. Vhod vám mohou přijít také cateringové a další služby.
Chcete-li na novináře zapůsobit, uspořádejte tiskovou konferenci na úrovni. Příhodným místem je například čtyřhvězdičkový hotel Belvedere.
Mohlo by vás zajímat:
Rubriky: Aktuality
Štítky: konference
Publikováno: 27. července 2017