SnadnéFinance.cz

SnadnéFinance.cz

finanční informační portál

Monopol žlutých autobusů společnosti RegioJet (dříve Student Agency) na českých silnicích je možná minulostí. Do boje o zákazníky se totiž pouští také silný německý hráč jménem FlixBus. Který kromě mezinárodních spojů nyní konkuruje RegioJetu i na několika vnitrostátních linek, včetně těch nejlukrativnějších jako jsou Praha – Brno, Praha – České Budějovice nebo Praha – Liberec či Praha – Plzeň, které přibydou počátkem září.

Co FlixBus nabízí

FlixBus ve svých zelených autobusech nabízí podobné pohodlí jako RegioJet, tj. klimatizaci, Wi-Fi internet, WC, elektrické zásuvky, základní občerstvené. Na rozdíl od RegioJetu nabízí ale také více místa pro nohy.

To vše ale k nalákání zákazníků nestačí. FlixBus zavádí po vzoru letecké dopravy pohyblivé ceny jízdenek. Ty nejlevnější se pohybují pod cenou nákladů za spoj, jde ale o omezenou akční nabídku. Ty nejdražší naopak až několika násobně převyšují cenu podobného spoje u konkurence. Cenu určuje vytíženost spoje. Například z Karlových Varů do Prahy můžete jet za 25 Kč ale také za 339 Kč a více. Přitom rozdíl mezi těmito dvěma spoji je pouhých 20 minut.

FlixBus

Jak reaguje RegioJet

Dle vyjádření pana Jančury se RegioJet nové konkurence nebojí, ale reaguje na ní. U svých spojů zavádí také pohyblivé ceny jízdenek, které začínají na cenách nižších, než byly před před vstupem FlixBusu. Plánuje se také postupná úprava všech autobusů tak, aby cestující získali více prostoru pro nohy. Každý autobus tak přijde o 4 sedadla, jejichž odstraněním se získá požadovaný prostor navíc.

FlixBus má ale také mouchy

Cestující si stěžují především na špatnou komunikaci a zpoždění autobusů. Facebookový profil společnosti je jich plný:

Dnes Karlovy Vary – Praha. Na rezervaci nástupiště č.2. Autobus ale odjel úplně prázdný bez nás z nástupiště č.16! Na zákaznické lince nebyl nikdo mluvící česky, na email odpovídá automat. Na elektronické tabuli terminálu žádná informace o Flixbusu nebyla.

Čekáme v Českých Budějovicích na autobus v 8:30 do Prahy, do teď nepřijel, je 9:52.

O případných zpožděních neinformuje cestující často ani SMS. Pokud taková dorazí, je psaná anglicky. Objevuje se už i posměšná přezdívka společnosti – FlinkBus. Z uvedeného je patrné, že FlixBus vstup na náš trh zřejmě uspěchal a negativní zkušenosti prvních zákazníků mu v boji s konkurencí nepomohou.

Nevýhodou FlixBusu je také storno poplatek 25 korun za zrušenou jízdenku, RegioJet si totiž neúčtuje poplatek žádný. Chybí zde také možnost rezervovat si konkrétní sedadlo, platí zde tedy staré pravidlo, kdo dřív přijde… Na zmíněném chce ale FlixBus do budoucna zapracovat, zda bude rušit storno poplatek, nepotvrdil. Ale určitě chce umožnit rezervaci konkrétního sedadla nebo zabudování do palubního systému zábavní portál s možností sledovat filmy či seriály – ten jim totiž aktuálně v autobusech také chybí.

2 komentáře: “Jak dopadne souboj RegioJet vs. FlixBus?”

  1. Jakub

    Souboj se mi docela dobře sleduje. Zatím vítězí zákazník. RegioJet dnes spouští tzv. Garanci včasného příjezdu, kde nabízí finanční kompenzaci za zaviněné i nezaviněné zpoždění. Pro přiznání kompenzace musí být sice zpoždění docela veliké, ale alespoň něco.
    Zpoždění mám většinou 15 až 30 minut, a to v pátek, když odjíždíme z Prahy. Na mé trase je kompenzace přiznána až při zpoždění 61 minut. Takové jsem měl za celou dobu snad jen dvakrát.

  2. Filip

    Zprvu jsem se na FlixBus díval skrz prsty a vůbec u mě nevzbuzoval důvěru. Nevyhovoval mi jejich rezervační systém, ani případné rušení rezervace.
    Nyní mu již naopak oproti RegioJetu dávám přednost. Cesta mi přijde znatelně pohodlnější. Nevím, čím to je, ale jejich autobusy mi připadají mnohem méně hlučné, možná mají lepší, méně hlučnou klimatizaci.
    A v neposlední řadě je zde opravdu mnohem větší prostor pro nohy. A sedadla v uličce se dají ve většině případů posunout do uličky. Máte tak celkově mnohem více prostoru. A to je fakt znát!


Napsat komentář

(*) = povinné pole

(číslicí) (*)