SnadnéFinance.cz

SnadnéFinance.cz

finanční informační portál

Slevové portály zaznamenaly v České republice největší boom v roce 2011, i když se první objevily již v roce 2009. Počet slevových portálů sice od té doby výrazně klesl, přesto jich dnes fungují stovky. Z tohoto důvodu jde o nezanedbatelnou obchodní sílu, na které v mnoha případech závisí budoucnost spousty malých českých firem.

Co na slevových portálech nejčastěji nakupujeme

Nejvíce se slevové portály v Česku využívají v oblasti hoteliérství, stravování a wellness. V současné době však stoupá v oblibě na slevových portálech také móda a šperky. Zanedbatelná není ani oblast prodeje zážitků.

Na slevových portálech se denně objevují stovky položek, které si zájemci zaregistrují (zarezervují) a zaplatí. Poté dostanou slevový poukaz (většinou formou e-mailu), na který následně uplatní slevu přímo u prodejce. Slevové portály tedy fungují na bázi e-shopu. V současné době slevové portály sdružují většinou nabídky z větších měst, v posledních letech však přibývá i nabídek z měst menších.

Jak poznat důvěryhodný slevový portál

Praxe několika let ukázala, že ne všechny slevové portály jsou důvěryhodné a můžeme u nich bez obav provést platbu předem. Některé „slevomaty“ své zákazníky poškozují svým špatným (laxním) přístupem, jiné však vznikají cíleně s úmyslem zákazníka podvést. Například vydávají za slevu to, co zlevněné není nebo po zakoupení zašlou úplně jiné zboží, než slíbili. Případně nezašlou zboží žádné.

Jak již bylo zmíněno, slevové portály fungují na podobném principu jako internetové obchody, pro bezpečný nákup platí tedy podobná pravidla jako pro nákupy v e-shopech. I zde tedy platí obecné pravidlo, že všechny důležité (a především aktuální) informace najdou spotřebitelé na internetu. V internetových diskuzích se dají najít zkušenosti lidí s konkrétními portály, ale také s konkrétními nabídkami.

Jak se neztratit v tak široké nabídce

Protože nabídka slevových portálů je skutečně obrovská, fungují jich stovky, nemohou běžní spotřebitelé porovnávat všechny ceny konkrétních služeb na všech slevových portálech. Nemusíte ani dlouhé hodiny vyhledávat slevu, která se vám právě hodí. Na internetu existují tzv. slevové agregátory. Jde o specializované portály (např. Skrz.cz), které sdružují nabídky z několika slevových portálů. Díky tomu získá návštěvník rychlý přehled o všech tematických slevách, které ho v daný moment zajímají.

Budoucnost slevových portálů

Prvotní zájem o slevové akce je pryč, upadá především nabídka. Problémem spojeným se slevovými portály je totiž fakt, že podnikatelé, inzerující na daných severech, musí nabízet svou službu nebo produkt s výraznou slevou (často jdou z marketingových důvodů i pod cenu). V praxi však následně dochází k diskriminaci zákazníků, kteří přišli díky slevovým serverům. Což se může projevovat například neochotným personálem. Příkladem mohou být hoteliéři, kteří od tohoto prodeje pomalu ustupují, podle jejich slov „se jim nevyplácí a hosté, kteří přišli na základě objednávky ze slevového portálu, málo utrácejí.“ říká Ondřej Kuliš, majitel hotelu Ostrov na Ústecku.

Určitým měřítkem obliby Čechů nakupovat na slevových portálech může být obrat nejvýznamnějšího ze slevových portálů (Slevomat), který činil za uplynulý rok více jak jednu miliardu korun, v roce 2012 to však byly miliardy dvě.


Napsat komentář

(*) = povinné pole

(číslicí) (*)